Reklamace

I. Reklamační řád

1. Prodávající odpovídá za to, že zboží má jakost a vlastnosti, které si strany dohodly v kupní smlouvě nebo které prodávající uvedl při popisu zboží na svých stránkách. Prodávající odpovídá za vady, které mělo zboží v době jeho předání kupujícímu. Vady zboží (které podléhá rychlému snížení jakosti nebo zkáze), je kupující povinen reklamovat u prodávajícího nejpozději v den dodání zboží, jinak práva zaniknou. U ostatních potravin, kde je uvedeno datum minimální trvanlivosti, je záruční doba platná do tohoto data.

2. Kupující je oprávněn oznámit vady prodávajícímu písemně prostřednictvím: elektronické pošty na e-mailovou adresu info@freshery.eu nebo písemně poštou na adresu Freshery s. r. o., Rožňavská 8, 821 04 Bratislava – městská část Ružinov (k čemuž může kupující využít vzorový reklamační formulář, který je součástí VOP).

3. Při reklamaci je kupující povinen specifikovat vytýkanou vadu/vady dodaného zboží (popisem a fotografií) a uvést nároky, které si z tohoto důvodu vůči prodávajícímu uplatňuje. Zvolený nárok není kupující oprávněn bez souhlasu prodávajícího měnit (to neplatí, žádal-li kupující odstranění vady, která se ukáže jako neodstranitelná).

4. Kupující má následující práva z vad:

a. jde-li o vadu, kterou lze odstranit, má kupující právo, aby byla bezplatně, včas a řádně odstraněna. Prodávající je povinen vadu bez zbytečného odkladu odstranit.

b. kupující může namísto odstranění vady požadovat výměnu zboží, pokud tím prodávajícímu nevzniknou nepřiměřené náklady vzhledem k ceně zboží nebo závažnosti vady. Prodávající může vždy namísto odstranění vady vyměnit zboží, pokud to kupujícímu nezpůsobí závažné obtíže.

c. jde-li o vadu, kterou nelze odstranit a která brání řádnému užívání (konzumování) zboží, má kupující právo na výměnu zboží nebo má právo od smlouvy odstoupit (vždy jen v části konkrétního reklamovaného zboží). Odstoupení od smlouvy ohledně konkrétního reklamovaného zboží nemá vliv na platnost smlouvy ve zbývající části dohodnutého plnění. Reklamované zboží musí být vráceno prodávajícímu.

d. neuplatní-li kupující právo na odstranění vady, na výměnu, ani neodstoupí od kupní smlouvy, může požadovat přiměřenou slevu. Kupující má právo na přiměřenou slevu iv případě, že se jedná o neodstranitelnou vadu.

e. je-li zboží prodáváno za nižší cenu, má kupující místo práva na výměnu zboží, právo na přiměřenou slevu z kupní ceny.

5. Zboží předané k reklamaci musí být nepoužité (musí obsahovat alespoň 80% původního objemu) a bez znečištění, v opačném případě je prodávající oprávněn reklamaci zamítnout.

6. Prodávající kupujícímu písemně potvrdí, kdy došlo k uplatnění nároku kupujícího. Prodávající vyřídí reklamaci neprodleně, v odůvodněných případech nejpozději do 30 dnů od uplatnění reklamace. Po marném uplynutí lhůty pro vyřízení reklamace má kupující právo na výměnu zboží nebo na odstoupení od smlouvy ohledně konkrétního reklamovaného zboží.